fredag 29 maj 2009

Ärtsoppa med tabasco

Hade jävligt dåligt med pengar häromdagen, så det påminde mig om alla andra dagar i mitt liv.
Så jag köpte ärtsoppa för mina sista pengar. Fördelarna med ärtsoppa är flera, det är billigt och dessutom är det baljväxter inblandade - så man är mätt bra länge - iallafall enligt GI-metoden.

Tragisk måltid:


Hur som helst så slog det mig att baljväxter är grunden i typ tacos och sånt skit? Alltså Mexikansk mat. Gott som fan, men inte speciellt billigt när man köper den via våra butiker.

Men ärtsoppa är iallafall fortfarande billig (om man köper den i plastkorvsformat) och med den kunskap jag hade om ärtor, baljväxter, mexikansk mat, och ärtsoppa så drog jag en rövare. Jag öste ner tabasco i ärtsoppan, och fan, det smakade jävligt bra!

Så det kan jag bara rekommendera!

Ärtsoppa som jag upplever den kryddad med tabasco:

Inga kommentarer: