onsdag 3 juni 2009

Det storslagna brödeposet

Ja då var det dags i ytterligare ett kapitel om bröd i min blogg. Det hela kommer säkert att utvecklas till ett epos större än jättelimpan på Citygross.

Jaja, men här kommer själva brödtexten då:


Efter att ha använt bilden jag tog av jättelimpan på Citygross för att räkna ut vikten på den så cyklade jag idag upp dit igen för att lämna in min gissning. Väl på plats så ser jag till min ilska att det naturligtvis inte räcker med att komma med en gissing om hur mycket limpjäveln väger. Nej, givetvis ska man skriva en patetisk slogan om varför man gärna äter bröd från Pågens också!



Då blir det genast problematiskt. Grejen är den att såna här företag vill ha glada och klämkäcka slogans medan jag är bäst på spydiga och sarkatiska sådana. Så jag tog med mig ett par lappar hem för att kunna grunna lite i min ensamhet på något som faktiskt har möjlighet att vinna.

Jag kom på en slogan när jag stod där i butiken, men av någon anledning tror jag inte den skulle vunnit?

Jag äter gärna bröd från Pågens eftersom jag fick det gratis.

P.S, JAG VET VAR NI BOR!


Fast hade jag varit VD så skulle jag lätt krönt en sån där slogan till vinnare snarare än nån jävla grötrimmares tragiska försök till putslustigheter.

Ska sätta mig ner och googla lite för att försöka ta reda på hur en vinnande slogan egentligen bör se ut. Sen får jag väl dra iväg imorgon och lägga det på lådan.

Inga kommentarer: