fredag 11 juni 2010

Märkligt....

Skrev ett inlägg angående det mediaflöde som emanerat från bloggen "Muslimska förskolan".

Tänkte undersöka hur det egentligen låg till med det moskébesök där elever tydligen tvingats besöka platsen och ovanpå detta så hade de dessutom tvingats till att lyssna till en hatpredikan där en imam skulle spytt galla över homosexuella.

Var på väg att göra en JO-anmälan, (det vore inte min första), men istället för att acceptera att det var som det skrevs så började jag nysta lite i trådarna. Ja, för att för lite mer på fötterna tänkte jag.

Så jag ställde ett par ganska grundläggande frågor, jag ville bland annat få reda på de källor som "Muslimska Förskolan" hänvisat till som "officiella".

Det var tydligen jävligt känsligt.

Istället för att hosta upp svar på de ganska enkla frågor jag ställt så blir blogg-innehavaren extremt defensiv och publicerar ett rätt intetsägande inlägg där jag angrips på lite lösa boliner för lite av varje - vem fan bryr sig vem jag är eller vart fan jag studerat?

Märkligt.

Men det vore faktiskt ännu märkligare om "Muslimska Förskolan" kunde publicera ett par källor till sina påståenden. Kom igen, ni vill väl inte att folk ska tro att ni ljuger?

Tar väl och avslutar med den berömda rondellhunden när jag ändå är i farten:



Så. Källor?

4 kommentarer:

gunnika sa...

Måste gå in på den bloggen!!! Bra att ifrågasätta!

Anonym sa...

Varför inte mejla bloggen Muslimska Friskolan ett telefonnummer där du kan bli nådd!

Anonym sa...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Hy3SbneRgbEJ:majjakolm.blogg.se/+maja+kolm%2Bmosk%C3%A9n&cd=6&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Anonym sa...

http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2010/06/intervjuer-med-inblandade-i.html