fredag 23 mars 2012

En gammal geocachegömma

I augusti 2005 placerade jag ut en geocachegömma bakom sjukhuset. Jag döpte den till "A tree falls in the forest" eftersom det gamla trädet som fallit mitt på ön var själva fokus-punkten för min cache.

Trädet:



Innan jag fortsätter så tänkte jag berätta vad geocaching går ut på om ni inte har någon koll på det. Kort sagt kan man säga att det är en blandning av orientering och skattjakt där man använder sig av en GPS eller en mobiltelefon med GPS-funktion för att hitta gömda lådor som placerats ut av andra personer.

Perfekt alternativ för den som vill ha motion och inte har lust att jogga eller gå runt på planlösa promenader. Ni kan läsa mer om geocaching här.

I vilket fall som helst så placerade jag alltså ut en geocachegömma bakom sjukhuset eftersom jag råkat snubbla över en plats som jag ville att fler skulle få ta del av. Det är för övrigt den främsta anledningen till att jag och många med mig placerar ut såna här gömmor.

För att ta sig till den lilla ö där cachen är placerad är man tvungen att använda sig av en antik gångbro i gjutjärn. Många av de geocachare som varit ut och tagit cachen har även tagit bilder när de besökt stället.

Här är några av dem:

Första bilden tagen av mig sommaren 2005:



Och här är resten tagna av geocachare genom åren...

Sommaren 2008:



April 2009:



November 2010:



April 2011:



Senare i april samma år:



Oktober 2011:



Rätt intressant/kul på nåt vis? Om ni vill kika på själva cachebeskrivningen så finns den här.

Det är en jävligt bra nybörjar-cache. Plus att man dessutom numera kan få syn på bävrar om man smyger försiktigt och har lite tur.

Jaja, det var väl allt för ögonblicket.

Peace out!

1 kommentar:

mc72 sa...

Underbar cache & fina bilder!