söndag 24 januari 2010

En massa pasta

Tog och samlade ihop all den pasta jag hade i köksskåpen. Fanns nämligen ett otal halvfulla förpackningar med makaroner, fusilli, gnocchi, penne rigate och någon annan sort jag inte känner till namnet på. Öste ner allting i den jättegryta jag köpte för något år sedan och kokade allting i en salig blandning.

Det blev en halv ica-påse full av rykande varm blandpasta. Sen gick jag ner till Gammelbron och öster ut hela rasket över änderna. Ja, inte rakt över dem, men mitt ibland dem iallafall. Mitt pastakalas verkade uppskattas av fjäderfäna eftersom allt var uppätet inom någon minut.

Eftersom jag dumt nog inte tänkte på att filma det hela så tar jag och länkar in Sven Melanders sketch om vad barn önskar sig mest av allt i världen:

1 kommentar:

DecVe sa...

En härlig klassiker! 8) Faen, skulle vilja ha en ryssmössa som han har i klippet,skulle passa fint på min polerade gässa.