torsdag 1 september 2011

Lysande sätt att spara pengar på!

Jag loggade in på Nordea för att betala lite räkningar. Och med "lite räkningar" så menar jag "en räkning" - majoriteten av mina räkningar har jag på autogiro. Men hur som helst så upptäckte jag att Nordea hade infört en ny typ av sparande. "Xtraspar". Xtraspar kostar ingenting. Det enda som händer är att du för över 5 kronor (eller mer) till ditt sparkonto varje gång du betalar med ditt VISA-kort.

Väldigt smidigt.




Fem kronor är knappast något man tänker på när man betalar med kort? Samtidigt så växer dessa femkronor rätt snabbt i antal om man som jag använder sig av VISA så gott som alltid när man köper något.

Tror till och med att jag ska höja gränsen till 10 kronor.

Det var allt för ögonblicket.

Peace out!

Inga kommentarer: