måndag 16 januari 2012

De vintergröna buskarna

Ja, jag får väl ta och publicera lite blogginlägg också då. För handen på hjärtat - så mycket har jag inte att göra!

Var på väg ner på stan tidigare idag för att köpa balsam-pappersnäsdukar eftersom jag varit förkyld i typ en vecka och det sätter sina spår när man håller på och snyter sig stup i kvarten. Ett tips om man är förkyld är att köpa såna här balsam-näsdukar och använda dem från dag 1 istället för att som jag gjorde nu, vänta till dess att näsvingarna är nariga och såriga.

Lambi Balsam:




Men tillbaka till mina historia. Jag var alltså på väg ner på stan för att köpa balsampappers-näsdukar, oh, och frysta Coop-pizzor inne på Domus. Två stycken för 25 kronor om man har Medmera-kort! Billigare än så blir det fan inte. Vanligt pris är 29 kronor styck!

Billigt!

 

Fan, återigen tillbaka till historien. Jag var alltså på väg ner på stan och passerade förbi utanför Heartbreak där jag lade märke till att det i slänten ned mot Gavleån mitt bland alla bruna och döda växter fanns helt gröna buskar.

Såg ut så här:

 

 

 


Någon som vet vad det är för sort? Är de alltid vintergröna eller beror det på att det varit en extremt mild vinter i år?

Ja, det var väl allt för ögonblicket.

Peace out!

Inga kommentarer: