måndag 23 januari 2012

En "ny" kanot?

Var ute i Axmar förra året och tog några caches tillsammans med Palm samtidigt som jag passade på att fotografera lite åt Brink i anslutning till ett projekt han var involverad i då. Av en slump hamnade vi vid Gåsholma Fisk & sommarcafé där min blick föll på den här till synes bortglömda kanoten:



Gåsholma Fisk & sommarcafé var för övrigt ett rätt mysigt ställe med en väldigt trevlig äldre herre som jobbade där när vi besökte stället.







Så har ni vägarna förbi - ta och gör ett besök.

Hur som helst så tänkte jag ringa dit och kolla om kanoten är till salu.

För är det något jag saknar så är det en kanot. Min förra blev stulen nedanför kraftverket i Tolvfors för några år sedan tillsammans med en brygga som vägde över 500 kg!

Här är jag på tur i Testeboåns vass-delta när jag var ung och smal.



Lyckades till och med gömma en geocache där ute som inte speciellt många lyckades ta.

Cachen på toppen av en tre meter lång järnpinne som vi slog ner genom sjöbotten tills vi nådde berggrunden:



Får jag köpa kanoten så kommer jag nog att återuppliva den cachen eftersom det där deltat är ett oerhört fascinerande ställe att glida runt i. Man skulle kunna tro att det bara är dy och sumpmark. Men här och var inne i vass-skogen så finns det områden där det bara är ett par decimeter djupt, vattnet är kristallklart och bottnen består av mjuk vit sand. Man måste helt enkelt se det för att tro på det.

Jaja, det var väl allt för den här gången.

Peace out!

Inga kommentarer: