torsdag 24 juli 2008

Den misslyckade grodräddningen


Var ute och tog en promenad idag för att jag skulle plocka en geocachegömma och jag tyckte jag behövde röra lite på mig. När jag kommer fram till gömman så hittar jag den utan problem och när jag går därifrån så ser jag en liten groda hoppa fram över marken. Eftersom det var helt jävla snustorrt ute och speciellt där grodan befann sig (mitt i solen på en jättestor grusplan) så plockade jag upp den i handen och började bära iväg den.
Problemet var bara att det var precis lika snustorrt överallt och solen gassade som satan. Blev tvungen att vandra iväg ända bort till gavleån precis där den rinner under Gustavsbro. Väl framme vid stranden så kastade jag ut den typ två meter, givetvis ett försiktigt kast och den landade i vattnet och började simma runt, glad att få svalka av sig förmodar jag.
Från åns mörka vatten dyker då helt utan förvarning en abborre upp och slukar den lilla grodan i ett nafs!

Så här i efterhand inser jag att jag nog borde släppt ner den precis vid stranden istället. Den hade antagligen inte blivit lika uppäten då.

Inga kommentarer: