fredag 26 februari 2010

Att köpa batterier - en alkalisk djungel

Var iväg till Biltema tidigare idag för att inhandla en ny lödkolv eftersom den gamla helt enkelt är för usel, för gammal och försvunnen för att jag ska kunna använda den längre.

När jag står i kön till kassan så faller min blick på hyllan framför mig. Ser att de kränger batterier, fyra stycken till det rätt vettiga priset 19:90 kr.

Batteri 4-pack



Tänker för mig själv att såna där batterier går alltid åt och plockar ner en förpackning för inköp. Då ser jag att bredvid 4-packet i hyllan så ligger det här:



Alltså precis samma sorts batterier som i 4-packet med den enda skillnaden att den här förpackningen innehåller tio batterier och kostar 24:90 kr. Med andra ord så får jag mer än dubbelt så många batterier genom att lägga till en femma. DET är vad jag kallar för ekonomipaket! Om någon från Willys läser det här så tycker jag ni ska dra lärdom av detta.

Och för att fira mitt lyckade batteri-inköp så länkar jag in Metallica med låter "Battery".



Peace out!

Inga kommentarer: