tisdag 9 februari 2010

Soppa gjord på röda linser

Eftersom jag fått för mig att börja äta nyttiga saker och vara allmänt mer hälsosam så tänkte jag göra linssoppa. Linser ska tydligen vara jävligt nyttigt - hur det smakar har jag ingen aning om. Linser är inte direkt något som ingår i den mat jag äter eller någonsin ätit.

Första gången jag hörde talas om linser var nog när jag var liten och kollade på "The young ones" på TV. Hippien i den TV-serien, Neil, brukade alltid göra olika vegetariska maträtter innehållandes linser av olika slag.

Neil längst bak i bilden:



I vilket fall som helst så hittade jag följande recept på Svenska Dagbladets hemsida av alla ställen:



Kan tänka mig att den är rätt okej, trots att den är nyttig och vegetarisk. I värsta fall får jag väl smula ner en grillad kyckling eller nåt i den.

Men ska ni prova den här linssoppan kom ihåg följande:

NEJ!



Ja!



Väljer du fel sort så kommer det garanterat att smaka äckligt, plus att din optiker nog funderar över vad du ska göra med alla linserna.

Inga kommentarer: