torsdag 4 februari 2010

Sveriges tråkigaste diet?

Eftersom jag bestämt mig för att inte bli en av dem som måste lyftas ut ur lägenheten via ett hål i väggen med hjälp av gaffeltruck när de måste till sjukhus på grund av sin övervikt så har jag börjat käka nyttigare. Och med "nyttigare" så menar jag "extremt tråkigt".

Fullkornsris, havregrynsgröt och baljväxter typ bönor och liknande är vad jag levt på de senaste veckorna.

Jag kan förstå att många av er nu tänker:

Åh herregud, den där mannen lever och äter som en kung!

Men om jag struntar i er som lever och läser detta från det jordbävningsdrabbade Haiti eller svältens Nordkorea och som dessutom förstår svenska och har tillgång till Internet så är det nog bara en handfull personer kvar som sitter där och är avundsjuka?

För att sammanfatta det hela fram till nu:

NEJ!



JA!



Att jag valde att förtydliga mitt "JA!"-alternativ med den tecknade versionen av Wolverine beror på tre saker:

1. Att lägga in en bild av Mr. Fitness kändes lite gay.
2. Wolverine är jävligt cool.
3. Jag vill också vara en superhjälte a'la X-men!

Hur som helst så verkar den här jävligt tråkiga dieten fungera så sakteliga. Tillsammans med långpromenader och cykelturer så har jag faktiskt börjat tappa lite i omfång.

Fast något jag funderat över är om man inte borde ta och börja dela ut reklam? Jag menar om man nu ändå är ute och går raska promenader regelbundet så kan man väl passa på att dela ut reklam i samband med detta? I praktiken innebär det att du får betalt för att motionera?

Vilket är motsatsen till ett gym-medlemskap där man betalar 500 kronor i månaden för att sedan aldrig gå dit. När jag bodde och arbetade i Stockholm så betalade jag typ 650 kronor i månaden för någon typ av Platina-kort på det lokala gymmet. Jag var där en gång. Men eftersom avgiften drogs via autogiro så kändes det nästan som om jag tränade. I verkligheten så gick jag ner rätt ordentligt i vikt under den här perioden tack vare långa promenader. Jag utforskade i stort sett hela Stockholm till fots. Stockholm är för övrigt en stad jag gärna skulle flytta tillbaka till.

Jag har satt upp mig i bostadskö där. Kötiden för en lägenhet innanför tullarna är 15-20 år. Jag har varit medlem i två månader, så om 19 år och 10 månader så kan jag nog få en sjysst tvåa på Kungsholmen. Jag håller tummarna!

Till sist lär jag bädda in en youtube-låt som jag hörde i ett av de sista Stargate Atlantis-avsnitten som sändes. Det avsnitt som mer eller mindre var ett CSI-plagiat, fast med rymdmonster och dimensionsläckor etc. Johnny Cash med "Solitary man":

2 kommentarer:

Linda sa...

Dissar du Stargate Atlantis nu? Hm.

gunnika sa...

Hahaha!
Skitbra:-))