torsdag 24 december 2009

Kattjakt i natten

Tog en sen kvällspromenad, eller en tidig nattpromenad beroende på hur man nu vill se det. Hur som helst så hade jag en vecka tidigare noterat att en orolig kattägare satt upp följande lapp över halva Gävle:



Vi snackar inte 5-10 lappar här utan hur många som helst över halva stan. Så jag tog ett foto av själva efterlystlappen utifall jag skulle råka stöta på en katt som såg ut ungefär som Charlie.

I natt så stötte jag på just en sån katt. Dessutom stämde området in med det område varifrån kattstackarn skulle ha försvunnit.

Jag försökte ta lite bilder av den - fast han var väldigt skygg och när jag använde blixten på kameran så sprang han iväg. Utan blixt var bilderna tyvärr rätt oanvändbara.

Fast så här såg katten jag fångade på bild ut:







Jag var väldigt nära att skicka ett SMS till "Birgitta" av ren ivrighet eftersom jag vet hur jävla jobbigt det är när ett älskat husdjur försvinner. Men efter att ha CSI-granskat bilderna ett tag så förefaller det vara en annan katt eftersom Charlie har svart nos och katten jag fotade har vit.

Det hade varit så otroligt julaktigt om det visat sig att det faktiskt varit den försvunna Charlie jag fångat på bild - men inte alla julhistorier slutar lika lyckligt som den om Jesus. Eller, ja dåligt exempel kanske - men ni förstår vad jag menar?

Smakade kyckling.

God jul önskar Tony P. Nordin

Inga kommentarer: