måndag 21 december 2009

Roligt men kallt!

Lysande väder ute idag måste jag säga! Ja de fyra minuter som solen var ovanför horisonten denna årets mörkaste dag alltså. Tog en långpromenad på någon mil i kylan och hamnade längst ut på Alderholmen till slut där jag stod en stund och njöt av vintervädret och kände mig allmänt småharmonisk över hur vackert det kan bli bara det kommit lite snö över landskapet.

På vägen hem tog jag och gjorde som alla andra - alltså plåtade julbocken.



Var såpass nöjd med bilden att jag laddade upp den på Wikipedia så att de som har lust kan använda den. Upptäckte då att jag redan hade ett konto där och att jag laddat upp ett par bilder vid tidigare tillfällen.

Det roliga med det är att det gick att se hur ens bilder använts. En bild jag tagit av Gävle slott för något år sedan används tydligen i den tyska versionen av Wikipedia: Schloss Gävle och ett foto jag tog av Carl Milles Änglar hade utnyttjats i en fransk artikel om musik (förmodar jag?).

Tror jag ska ta och plåta lite mer och ladda upp - för mänsklighetens bästa! :)

Personligen skulle jag gärna vilja ersätta den bild av julbocken som finns under "Gävle goat"-inlägget eftersom jag tycker att min bild var vintrigare och snyggare än den som ligger där nu, men jag vet fan inte riktigt hur man gör? Någon som har en aning om hur man går till väga? HTML-kodning är inte min starka sida. Här är bilden på Wikipedia Commons iallafall: Yule goat Gefle Sweden 2009

Till sist skulle jag vilja tillägga att det är vinterdagar som dessa som jag önskar att jag hade en riktig systemkamera. Men för ögonblicket tillåter inte ekonomin den sortens inköp.

Peace out, önskar Tony P. Nordin

Inga kommentarer: