fredag 9 oktober 2009

Dogge v.s Bingo Rimér i K1-fighting?

Dogge Doggelito från gamla grötrappar-gruppen Latin Kings utmanade för ett tag sedan den metrosexuella kändisfotografen Bingo Rimér på en K1-fight. Nu har han utan att ens försöka skylla på en skada backat ur fighten. Vem skulle ha vunnit? Lite mer om den inställda fighten och Paolo Robertos reflektioner kring det hela går att läsa här.

Personligen tror jag Bingo skulle ha vunnit av den enkla anledningen att han förmodligen har betydligt bättre självdisciplin än Dogge och därmed har han också bättre möjligheter att faktiskt följa nån sorts träningsschema och komma i hyfsad form till matchdagen.

Sen tror jag inte man ska stirra sig blind på deras image i ett sånt här läge. Visst, vid en snabb bedömning framstår väl Bingo som en mesig metrosexuell fjant som slåss genom att vända bort huvudet och vifta med öppna handflator medan Dogge kanske har lite mer av hårdkokt förortsunge-utstrålning. Men när de väl befinner sig i ringen har deras respektive image ingen större inverkan på hur bra de faktiskt är på att slåss samt hur vältränade de är. Man ska inte döma hunden efter håren, och då snackar jag inte om Dogge.

Misstänker att Dogge är såpass smart att han inser detta och det är därför han hoppat av. Han fattar att han kommer att åka på däng i ett skarpt läge.

Personligen skulle tacka nej till att möta någon av dem. Jag ogillar tanken på att behöva beröva deras barn en förälder. Sen är jag inte säker på att jag skulle kunna lyckas övertala någon att köra ihjäl dem med sin bil kvällen innan fighten, så det skulle vara ett alldeles för riskabelt företag att ge sig in på. För om vi väl hamnade i ringen så skulle min enda chans vara att försöka få till stånd en förhandlingslösning, alternativt rycka nån unge från publiken och använda som levande sköld!

Fast om jag ryckte en femåring ur publiken, hur skulle det få mig att framstå då? Som världens största idiot givetvis - alla fattar väl att den låga kroppsmassan hos den genomsnittlige femåringen gör dem fullständigt värdelösa som levande sköldar.

Nej, lika bra att avstå. Men rösta gärna på vem ni tror skulle ha vunnit här till höger!

Inga kommentarer: