tisdag 13 oktober 2009

Uppföljning av medborgarförslag

Skickade in ett medborgarförslag tidigare i år där jag tyckte att det stora rosettfönstret i sjömanskyrkan skulle rengöras eftersom det ser allmänt smutsigt och solkigt ut. Tydligen så är det inte så lätt att göra rent det. Glaset i fönstret är orginalglaset från 1891 och ska man komma åt det så måste delar av innerväggen i kyrkan rivas ner. Vid inspektion så verkade det dessutom som om smutsen hade etsat sig fast i glaset vilket skulle göra rengöringen väldigt svår och resultatet skulle nog inte direkt bli lysande.

Men förslaget ska upp i kommunstyrelsen i november och sen vidare till kommunfullmäktige så vi får se vad som sägs och beslutas.

Här kan ni själva läsa vad Gavlefastigheter som äger och förvaltar sjömanskyrkan hade att säga om det hela:



5 kommentarer:

Linda sa...

Om inte jag alls hade så mycket att göra på dagarna skulle jag också vara sådär besvärlig att ha att göra med. ;p

Tänkte bara säga att min skrikfågel stolt kan meddela att det är hanses matte som tillverkat hanses hus. =)

Unknown sa...

Lär väl säga att en anledning till att jag har tid att göra mig besvärlig i såna här och andra sammanhang är att jag är singel och vill lämna någon typ av eftertryck på eftervärlden! :D

Linda sa...

Men hur fan lyckas jag med att inte ha tid med sånt då...? Om det bara är singlandet vill säga. ;p

Unknown sa...

Vaddå, är du singel? ;)

Linda sa...

Sist jag kollade var jag verkligen det. ;p